ЦЕ ЦІКАВО!!

ПОРАДИ БАТЬКАМ

Іноді діти розмовляють мовою, яку нам, дорослим, важко зрозуміти. Це може бути їм лише зрозумілий сленг, але i нас - дорослих - також не завжди розуміють діти, тому що, розмовляючи з ними, ми не завжди можемо висловити свої думки. Але ще гipше, коли ми не завжди можемо виразити дитині свої почуття i любов на зрозумілій їй мові.

Чи вмієте ви говорити на мові любові?

Кожній дитині властиво розуміти любов батьків по-своєму. I якщо батьки знають цю «мову», дитина краще зрозуміє їx.

Любов потрібна кожній дитині, інакше їй ніколи не стати повноцінною дорослою людиною. Любов - це найнадійніший фундамент спокійного дитинства. Якщо це розуміють дорослі, дитина виростає доброю i щедрою людиною.

Основне батьківське завдання - виростити зрілу та відповідальну людину. Але які б якості ви не розвивали в дитині, головне - будувати виховання на любові.

Впевненість у любові оточуючих.

Коли дитина впевнена у любові оточуючих, вона стає більш слухняною, допитливою. 3 цієї впевненості малюк бере сили, щоб протистояти труднощам, з якими зустрічається. Ця впевненість для нього - як бензобак для автомобіля! Дитина зуміє реалізувати свої здібності лише за умови, якщо дорослі регулярно наповнюють цією впевненістю її серце. Як цього досягти? Звичайно, любов'ю. Проявляти саме той спосіб прояву любові, який є найбільш зрозумілим для дитини, знайти для неї індивідуальний, особливий шлях вираження почуттів.



















Шановні батьки! Ви – найважливіші люди у житті Вашої дитини, тому підтримка, віра, любов і безпосередня участь у навчанні, вихованні та розвитку дитини є надзвичайно важливою для її майбутнього. Допоможіть своїй дитині зростати творчою, натхненною, неповторною особистістю з активною життєвою позицією, зростати сильною і впевненою в собі.
        Допомагайте дитині в навчанні, домагайтеся, щоб вона досконало зрозуміла навіть найдрібніші деталі виконання важкого завдання. Спробуйте виконати одну-дві подібних вправи для закріплення результату.
      Розвивайте увагу, мислення, пам’ять дитини, у будь-якому віці грайте з нею в ігри на розвиток спостережливості, вирішуйте посильні головоломки, розв’язуйте кросворди, шаради тощо. Проявляйте інтерес до захоплень Вашої дитини, підтримуйте і розвивайте їх.
       Розвивайте волю дитини, привчайте до режиму дня, емоційно забарвлюйте її навчальну діяльність. З розумінням ставтеся до дитячих жартів та пустощів, використовуйте гумор з метою розрядки та привернення уваги дитини. Намагайтеся зрозуміти її дитячі проблеми і допоможіть розв’язати їх.
      Пам’ятайте, що здоров’я Вашої дитини у Ваших руках. Систематично нагадуйте дитині правила безпечної поведінки у побуті та на вулиці, у громадських місцях, на дорозі, на воді. Розповідайте по важливість здорового способу життя, намагайтеся буди в усьому прикладом, тоді дитина повірить у Вашу щирість і зацікавленість цими проблемами. Звертаємо Вашу увагу на організацію відпочинку Вашого сина чи доньки під час канікул. Залучайте дитину до виконання домашніх обов’язків. Цікавтеся тим, як вона проводить вільний час за межами дому. З метою безпеки обмежте перебування Вашої дитини за межами дому у вечірній час.
       Будь ласка, приділяйте більше уваги духовно-моральному, культурному розвитку Вашої дитини, – найбільшого чого вона потребує – це спілкування з Вами, почуття захищеності та щирої любові, адже у дитинстві та юності дитина частково дивиться на світ Вашими очима, нехай цей світ буде наповнений красою, добром, гармонією і, незважаючи не на що, вірою ...


КОРИСНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ ШКОЛЯРІВ

Правило 1 . Навантаження
   Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якусь секцію або гурток. Саме початок шкільного життя вважається важким стресом для   6- 7 -річних дітей. Якщо малюк не буде мати можливості гуляти , відпочивати , робити уроки без поспіху , у нього можуть виникнути проблеми зі здоров’ям , може початися невроз. Тому , якщо заняття музикою і спортом здаються вам необхідною частиною виховання вашої дитини , почніть водити його туди за рік до початку навчання або з другого класу .
Правило 2 . Виконання домашніх уроків
    Пам’ятайте , що дитина може концентрувати увагу не більше 10-15 хвилин.  Тому , коли ви будете робити з нею уроки , через кожні 10-15 хвилин необхідно перериватися й обов’язково давати маляті фізичну розрядку. Можете просто попросити його пострибати на місці 10 разів , побігати або потанцювати під музику кілька хвилин. Починати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними . Загальна тривалість занять не повинна перевищувати однієї години.
  Правило 3 . Комп’ютер
    Комп’ютер , телевізор і будь-які заняття , що вимагають великої зорового навантаження , мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі -офтальмологи і невропатологи в усіх країнах світу.
Правило 4 . Похвала
    Більше всього на світі протягом першого року навчання ваша дитина потребує   підтримки . Віна не тільки формує свої відносини з однокласниками і вчителями , але і вперше розуміє , що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні . Саме в цей час у дитини складається свій власний погляд на себе. І якщо ви хочете , щоб з неї виросла спокійна  і впевнена у собі людина , обов’язково хваліть її . Підтримуйте, не лайте за двійки і бруд у зошиті. Все це дрібниці порівняно з тим, що від нескінченних докорів і покарань ваша дитина втратить віру в себе.
 Правило 5 . Пробудження дитини
    Не потрібно будити дитину, вона може відчувати почуття неприязні до матері , яка вічно термосить її, стягуючи ковдру. Вона заздалегідь може здригатися, коли вона входить в кімнату. “Вставай, запізнишся” . Набагато краще навчити дитину користуватися будильником. Краще купити будильник   і , підносячи його, як – то обіграти ситуацію: “Цей будильник буде тільки твоїм, він допоможе тобі вчасно вставати і завжди встигати “.
Якщо дитина встає з працею , не потрібно дражнити його ” лежнем ” , не вступати в суперечку з приводу “останніх хвилинок “. Можна вирішити питання по-іншому: поставити стрілку на п’ять хвилин раніше: “Так, я розумію, вставати сьогодні чомусь не хочеться. Полеж ще п’ять хвилин “. Ці слова створюють атмосферу теплоти і добра, на противагу криків. Можна включити голосніше радіо.
Коли дитину вранці кваплять , то часто вона робить все ще повільніше. Це її природна реакція, її потужна зброя в боротьбі з розпорядком , який її не влаштовує.
Не треба зайвий раз квапити , краще сказати точний час і вказати , коли вона повина  закінчити те , що робить : “Через 10 хвилин тобі треба виходити в школу ” . “Вже 7 годин, через 30 хвилин сідаємо за стіл”.
Правило 6 . Вихід в школу
Якщо дитина забув покласти в сумку підручник , сніданок , окуляри; краще протягнути їх мовчки , ніж пускатися в напружене міркування про його забудькуватості і безвідповідальності.
 ” Ось твої окуляри ” – краще , ніж ” Невже я доживу до того часу , коли ти навчишся сам класти окуляри ” .
Не лаяти і не читати нотацій перед школою. На прощання краще сказати: ” Нехай все сьогодні буде добре” , ніж ” Дивись , поводься добре , не балуйся ” . Дитині приємніше почути довірливу фразу:  ” Побачимося в 2:00 “, ніж ” Після школи ніде не шляйся , відразу додому”.
Правило 7 . Повернення зі школи
Не ставити питання, на які діти дають звичні відповіді .
- Як справи в школі ?
- Нормально .                                     
- А що сьогодні робили? 
- А нічого .
Що отримав ? І т.д.
Згадайте себе , як часом дратувало  це питання , особливо коли оцінки не відповідали очікуванню з боку батьків ( ” їм потрібні мої оцінки , а не я ” ) . Поспостерігайте за дитиною , які емоції “написані ” у неї на обличчі.  ( ” День був важкий ? Ти, напевно , ледве дочекався кінця. Ти радий , що прийшов додому ? ” ) .
          Правило 8 . Пора спати
    Дошкільнят і молодших школярів краще укладати спати самим батькам (мати і батько) . Якщо перед сном довірливо поговорити з нею , уважно вислухати , заспокоїти страхи , показати , що ви розумієте  дитину , тоді вона навчиться розкривати душу і звільниться від страхів, тривоги, спокійно засне.
Не треба вступати в суперечку , якщо дитина повідомляє, що забула вмитися і попити .











СПИСОК
літератури на літо!!!
Укр.нар. казки - « Мудра дівчина» , « Казка про дідову і бабину дочку»,«Як селянин доїв цапів», «Розумний бідак та ненажерний багатир», «Дотепний жарт») 
Народні легенди
Біблійні  легенди
Микола Трублаїні “ Пустун на пароплаві”
Григір Тютюнник “ Лісова Сторожка”
Михайло Слабошпицький  твори зі збірки “ Славко і  Жако”
Літературні  казки — Іван Франко , Леся Українка ,М.Слабошпицький, В Нестайко,Ю Ярмиш.
Марія Чумарна “ Казка про друга”
Оповідання Остапа Вишні
Алла Коваль — твори
Міфи народів світу
Леонід Глібов  - Байки
Неля Шейко — Медведєва “ Лисиця ,що впала з неба”
Оповідання з книги Василя Чухліба “Олень на тому березі”
О . Пушкін “Казка про царя Салтана”
Г.К.Андерсен “ Гидке каченя”
Божена Немцова “ Сіль дорожца за золото”
Марк Твен “ Пригоди Тома Сойєра”
В.Нестайко “ Космонавти з нашого будинку”
Марія Чумарна “ Лумпумчик”
М.Носов “ Пригоди Незнайка і його товаришів”



Памятка для  родителей
по  воспитанию  культуры  поведения  у детей.


·         Не  демонстрируйте  своему  ребёнку  показную  вежливость  и чуткость.
·         Очень скоро  он  начнёт  вам  подрожать  и  поступать  так  в  первую  очередь  по  отношению  к  вам  самим.
·         Не  грубите  и  не  сквернословьте  сами. Ваша  привычка  станет  привычкой  вашего  ребёнка.
·         Не  говорите  о  чужих  людях  плохо  и  неуважительно.  Если  вы  покажите  в  этом  пример  своему  ребёнку,   ждите, что  очень  скоро  он  скажет  то же  самое  о вас.
·         Будьте  тактичны  по  отношению  к  другим  людям. Это  урок  вашему  ребёнку  добра  и  человечности.
·         Не  бойтесь  извиниться  перед  кем- то  в  присутствии  своего  ребёнка. В  этот  момент  вы  ничего  не  теряете,  лишь  приобретаете  уважение  своего  ребёнка.
·         Проявляйте  благородство  даже  тогда,  когда  вам  очень  не  хочется  его  проявлять, учите  этому  качеству  своего  ребёнка.
·         Помните,  что  поведение - это  зеркало, в  котором  отражается истинный  облик  каждого!




Ми  дізналися  про роботи  пожежних!!













День здоровья в школе
14 сентября 2013 года

Идея проведения Единого дня Здоровья в школах очень актуальна и имеет большое профилактическое и воспитательное значение, так как отсутствие личных мотивов человека в сохранении здоровья привело к тому, что в настоящее время во всём мире отмечается тенденция к его ухудшению. В последние десятилетия отмечается рост благосостояния общества, разработка высокоэффективных технологий. Нарушенная экология и другие объективные факторы привели к тому, что образ жизни современного человека всё в большей степени породил гиподинамию, переедание, психическое напряжение.
Здоровье детей оставляет желать лучшего. В последние годы отмечается тенденция к росту заболеваемости среди подростков. 40% не знают, что такое здоровый образ жизни, не занимаются физической культурой и спортом, отмечается рост потребления наркотиков и алкоголя.
Как справедливо указывал Авиценна «Главным сокровищем жизни являются не земли, которые ты завоевал. не богатства, которые у тебя в сундуках… Главным сокровищем жизни является здоровье и чтобы его сохранить, надо многое знать». На сегодняшний день усилиями медиков, ориентированных только на лечение, не удаётся справиться с заболеваниями. Необходимо, прежде всего, приобщить школьников всех возрастов к заботе о своем здоровье, сделать их заинтересованными и активно борющимися за него.
Подвижный, быстрый человек
гордится стройным станом.
Сидящий сиднем целый век
подвержен всем изъянам.

День здоровья в школе – это весёлый праздник, праздник хорошего настроения, спорта и здоровья. Школьники очень ждут этот день, чтобы поучаствовать в спортивных соревнованиях, порезвиться и подышать свежим воздухом. Ну, а если честно, ещё и потому, что в этот день можно отдохнуть от "мучительных” уроков. Дети – это наше будущее. Чтобы наше будущее было здоровым, нужно с малых лет прививать детям навыки здорового образа жизни,  воспитывать в них   бережное отношение к своему собственному здоровью,  приучать их к спорту. Необходимо, в качестве игры, общаться с учениками на темы, связанные со здоровьем каждого из нас, проводить поучительные беседы.
"День Здоровья” в нашей школе стал традиционным спортивным праздником. Но каждый из них мы, организаторы, стараемся сделать особенным, отличным от предыдущего. 
Что такое физкультура?
Тренировка и игра.
Что такое физкультура?
"Физ" и "куль" и "ту" и "ра".
Руки вверх, руки вниз.
Это "физ".
Крутим шею словно руль.
Это "куль".
Ловко прыгай в высоту.
Это "ту".
Бегай полчаса с утра.
Это "ра".

Занимаясь этим делом, будешь сильным, ловким, смелым.
Плюс хорошая фигура.
Вот что значит физкультура!
В условиях сегодняшней жизни, день здоровья в школе – это невероятно нужное мероприятие. Наша экология, мода на вредные привычки не способствуют поддержанию хорошего здоровья. Мы должны помочь понять детям, что здоровье – это действительно "наше сокровище”! Его нужно беречь и тогда оно будет передаваться по наследству. Здоровье – это единственное, что нельзя купить и продать.










ИСТОРИЯ ПРАЗДНИКА 1 ИЮНЯ - МЕЖДУНАРОДНЫЙ ДЕНЬ ЗАЩИТЫ ДЕТЕЙ




1 июня – это, прежде всего, начало лета, начало летних каникул. Но и также, 1 июня отмечается Международный день защиты детей. Проходит этот день радостно и весело, но и не забывается о главных идеях этого праздника – обращения внимания всего общества на то, что крайне необходимо детям, защита прав детей. И самое главное, что во всем мире проблем связанных с развитием и благосостоянием детей существовало и существует множество. По всему миру живут около ста миллионов детей, которые не имеют возможности ходить в школу. Большое количество детей, которые стали сиротами, потеряв обоих или одного из родителей. Более десяти миллионов детей умирают за год из-за нехватки медикаментов. И помимо этого, еще около миллиона детей не имеют постоянного места жительства и куска хлеба на обед. Особенно остро стоит вопрос в системе школьного правового образования в России. Российские дети, по данным официальной статистики последних лет, находятся в тяжелейшем положении. Насилию в семье подвергается ежегодно около 2 млн. детей в возрасте до 14 лет. Каждый год из дома убегают 50 тыс. детей, около 10% из них погибают, 60% сирот, достигших трех лет, попадают в интернаты.


Ведь дети не имеют права, они не могут подавать жалобы в суд, не могут совершить демонстрацию. Дети должны знать, что для них существует только счастливая жизнь. Ведь детство – это самая прекрасная и радостная пора в жизни, которая не должна становиться кошмаром, оставляющая этим плохой отпечаток на всю оставшуюся жизнь.

История этого праздника берет начало с 1924 года, в котором прошла Международная конференция. Основой обсуждения на этой конференции стаял вопрос о здоровье и благополучие детей. А после Второй Мировой войны в 1949 году в Париже состоялся конгресс женщин, на котором произнеслась клятва о безустанной борьбе за обеспечение прочного мира как единственной гарантии счастья детей. Через год, в 1950 году 1 июня был проведен первый Международный день защиты детей. После чего, каждый год в этот первый летний день стал проводиться праздник в честь подрастающего поколения.

В этот прекрасный день, детям доступны все земные блага. Поэтому в этот день детям предлагается возможность поучаствовать в многочисленных конкурсах, развлекательных мероприятиях, проходят разнообразные концерты и выставки, акции. Все это дарит детям множество радостных моментов, которых некоторые дети даже лишены. А все собранные средства с благотворительных акций идут на помощь детям, которые, прежде всего в них нуждаются, детям-сиротам и инвалидам.

Международная организация Юнеско занимается активной благотворительной деятельностью для обездоленных детей. И за последние годы благодаря этой организации на много улучшилась жизнь миллионов детей.



1 июня – это праздник детей и вожность обращения внимания всей мировой общественности на необходимую ответственность за судьбу нашего будущего, справедливого и благополучного будущего, для становления гуманного общества. Ведь каждый ребенок имеет право на счастливое и полноценное детство.






1 апреля - этот День не внесен ни в какие календари знаменательных дат и всенародных праздников, но его вполне можно отнести к международным, поскольку он с одинаковым успехом отмечается и в России, и в Германии, и в Англии, и во Франции, и в Скандинавии, и даже на Востоке. В одних странах 1 апреля называют Днем смеха, в других - Днем дурака. В этот день каждый не прочь пошутить над окружающими, никто не застрахован от розыгрышей и даже самые серьезные невольно улыбаются.

Трудно сказать, откуда пошел этот праздник. Обычай веселиться, шутить и обманывать друг друга именно 1 апреля существует в очень многих странах. О возникновении первоапрельской традиции существует немало различных гипотез, сходящихся в одном: корни ее глубоко уходят в средневековую европейскую карнавально-балаганную культуру. По сути дела это один из самых стойких элементов язычества, осевших в христианском сознании.

И вес же одни приписывают зарождение этого праздника Древнему Риму, где в середине февраля (а вовсе не в начале апреля) праздновался праздник Глупых. Апулей считал, что в древнем Риме первоапрельский обман был связан с праздником в честь божества Смеха. Другие утверждают, что этот праздник зародился еще в древней Индии, где 31 марта отмечали праздник шуток. Также есть предположение, что 1-го же апреля в древнем мире шутили только ирландцы, да и то в честь Нового года. Исландские саги гласят, что обычай обманывать 1 апреля, был введен богами в память о Скадеи, дочери Тиасса.

Еще по одной версии, обычай шутить 1 апреля, связан с переносом нового года. До второй половины XVI века, европейский новый год начинался в конце марта. К этому событию готовились, ходили друг к другу в гости, дарили подарки. Сама встреча Нового года происходила 1 апреля. Позднее, по указу французского короля, начало года официально стали отмечать 1 января, но многие подданные продолжали праздновать 1 апреля. Чтобы изжить старые традиции, их стали называть "первоапрельскими дураками", стало модным их разыгрывать и высмеивать.

Есть мифическое предположение, по которому этот праздник появился благодаря неаполитанскому королю Монтерею, которому в честь праздника по случаю прекращения землетрясения преподнесли рыбу. Через год царь потребовал точно такую же. Такой же не нашли, но повар приготовил другую, весьма напоминающую нужную. И хотя король распознал подмену, он не разгневался, а даже развеселился. С тех пор и вошли в обычай первоапрельские розыгрыши.

Когда и кем этот праздник был завезен в Россию точно не известно, но в произведениях многих писателей и поэтов конца XVII века. Появлялись строчки про первоапрельские розыгрыши Например, Пушкин написал:

Брови царь нахмуря,
Говорил вчера:
"Повалила буря
Памятник Петра."
Тот перепугался:
"Я не знал! Ужель?"
Царь расхохотался:
"Первый, брат, апрель..."

В нашей стране первоапрельские розыгрыши утвердились после того, как однажды жители Петербурга ранним утром были подняты с постелей тревожным набатом, обычно возвещавшим о пожаре. Это было 1 апреля, и тревога была шуточной. Известно также, что в царствование Петра I труппа немецких актеров обманула в этот день и публику и государя, выставив на сцене вместо представления пьесы транспарант с надписью "Первое апреля". Петр не рассердился и сказал только, выходя из театра: "Вольность комедиантов".

Причиной такой своеобразной традиции стала сама природа. Весенние капризы погоды люди старались задобрить шутками и розыгрышами.

Предположительно более 70% людей собираются разыграть кого-либо из своих знакомых. Так что будьте настороже, запаситесь чувством юмора, набором свеженьких шуточек и забавных стишков, на розыгрыши не обижайтесь, а отвечайте ими же. В общем, веселитесь, потому что смех, как известно,
продлевает жизнь










Масленица (Масленка) — праздник проводов зимы, восьмая неделя перед Пасхой. Она проходила перед Великим постом, в сыропустную неделю православного календаря, и заканчивалась Прощёным воскресеньем.

 По канонам Православной Церкви сыропустная неделя предназначалась для подготовки верующих людей к посту, когда каждый из них должен был проникнуться настроением, соответствующим наступающему времени телесного воздержания и напряженных духовных размышлений (см. Посты). (В традиционном русском быту эта неделя стала самым ярким, наполненным радостью жизни праздником. Масленица называлась честной, широкой, пьяной, обжорной, разорительницей. Говорили, что она «целую неделю пела-плясала, ела-пила, друг ко дружке в гости хаживала, в блинах валялась, в масле купалась». Масленица отмечалась по всей России и в деревнях, и в городах. Ее празднование считалось для всех русских людей обязательным: «Хоть себя заложи, а масленицу проводи»В деревнях в ней принимали участие все жители, независимо от возраста и социального положения, за исключением больных и немощных. Неучастие в масленичном веселье могло повлечь за собой, по поверью, «жизнь в горькой беде». 
Празднества начинались встречей масленицы в воскресенье перед масленой неделей. Однако этот обряд не был широко распространен. Там, где он был известен, масленицу встречали блинами, которые раскладывали на возвышенные места с призывами: «Приезжай ко мне в гости, масленица, на широк на двор: на горах покататься, в блинах поваляться, сердцем потешаться!», а также пением песен: Масленица годовая, Гостья наша дорогая! Она пешей к нам не ходит, Все на конях приезжает. У ней кони вороные, Слуги молодые. Первые три дня масленой недели шла подготовка к празднику: привозили дрова для масленичных костров, убирали избы. Основные празднества приходились на четверг, пятницу, субботу, воскресенье — дни широкой масленицы. Все масленичные развлечения проходили обычно на улице.
В дома заходили только для того, чтобы немного согреться, если было морозно, и угоститься праздничными яствами. Нарядно одетые люди — девушки, парни, семейные пары, дети, старики и старухи — все высыпали на улицу, участвовали в праздничном гулянье, поздравляли друг друга, шли на ярмарку, где покупали нужные и ненужные вещи, удивлялись чудесам, которые показывали в балаганах — передвижных театрах, радовались кукольным представлениям и «медвежьим потехам» — выступлениям вожака с медведем.
Масленичный комплекс включал в себя такие развлечения, как катание с гор, катание на санях, различные обряды чествования молодоженов, кулачные бои, шествия ряженых (см. Ряженье), военные игры, как, например, «Взятие снежного городка» и т. д. Характерной особенностью масленицы было употребление большого количества жирной пищи, а также пьянящих напитков. Из напитков предпочитали пиво, а из пищи — сметану, творог, сыр, яйца, всевозможные мучные изделия: блины, сырники, пряженцы, хворост, лепешки. Преобладание молочной еды обусловливалось церковным запретом на употребление мяса в неделю, предшествовавшую Великому посту.
В масленицу звучало множество песен, прибауток, приговоров, большая часть которых не имела обрядового значения, это были веселые песенки, посвященные масленице и масленичному гулянью:
Ах ты, масленка дорогая,
Дорогая, лели, дорогая. К нам в гости приезжала,
Приезжала, лели, приезжала. Да сыр с маслицем привозила,
Привозила, лели, привозила. А мы масленку прокатили,
Прокатили, лели, прокатили. На вороненком коне катались,
Мы катались, лели, катались.
Прощались с масленицей в воскресенье (см. Проводы Масленицы). В этот день в северных и центральных районах Европейской России жгли костры, а в южных — хоронили соломенное чучело Масленицы. Масленица — явление сложное и неоднозначное. Этот праздник восходит к весенним аграрным обрядам дохристианской эпохи жизни славян, когда масленица приурочивалась к дню весеннего равноденствия — рубежу, отделяющему зиму от весны. Обрядовые действия были направлены на то, чтобы зимние тяготы закончились и наступила весна, а за ней теплое лето с обильными хлебами. В XIX—начале XX в. в праздновании масленицы на первый план вышли элементы развлекательного характера.
Подробности празднования Масленицы
 Понедельник - встреча
Первый день назывался Чистая масленица — широкая боярыня. В понедельник Масленицу и Масленика, сделанных из соломы и одетых в соответствующие их полу платья — женское и мужское, возили на санях по всей округе, а потом с песнями и плясками усаживали на самом высоком месте. Изначально «встреча» проходила так, как в последствии только в песнях пелось — «уливая горки маслом», «усыпая сыром». Причина столь торжественной встречи заключается в том, что эта пара — божественные жених и невеста. До нас древний ритуал дошел в сильно урезанном виде. Его подсократили на одну единицу — мужскую, оставив только Масленицу. С течением времени имя ее было утеряно и восстановилось только благодаря долгим исследованиям всевозможных языковых и этнических тонкостей. Прообразом Масленицы была не кто иная, как Снегурочка во всех своих видах и со всеми качествами — забирающее и дающее жизнь божество, по мифам язычников. Рядом с ней был Масленк, прообразом которого был бог — громовик из тех же ритуалов и мифов.
Вторник - заигрыш
На рассвете чучело Масленицы вывозилось на центральное место, вокруг него устраивались хороводы, разгульное веселье, потом молодежь каталась с гор и на качелях, а те, что постарше, веселились за столом. Во главе с Петрушкой и масленичным дедом проходили представления. На улицах попадались большие группы ряженых, в масках, разъезжавших по знакомым домам, где экспромтом устраивались веселые домашние концерты.
Среда — лакомка
В этот день нужно есть столько, сколько приемлет твоя душа, отсюда и поговорка «Не житье, а масленица». Повсюду поводились ярмарки, шли народные гуляния. Среда открывала угощение во всех домах блинами и другими яствами. В каждой семье накрывали столы со всевозможными угощениями.
Четверг — перелом
Название само говорит за себя: катание на санях по улицам, кулачные бои, всевозможные обряды. Одним из любимых забав было поджигание тележных колес, и прогонять вдоль по улицам, спускам, склонам оврагов подожженной тележки. По улице возили мужика-балагура на специально смастеренных санях с таким же горящим колесом, а за ним следом шел гуляющий народ с песнями и прибаутками. Обязательным атрибутом Масленицы являлся медведь — живой, закованный в цепи, или ряженый человек. Нередкой забавой русских людей была борьба с медведем. Дети, также наряженные животными, ходили по дворам и калядовали, собирая себе угощение на праздничный вечер.
Пятница — Тещины вечорки
Целый ряд масленичных обычаев был направлен на то, чтобы ускорить свадьбы, содействовать молодежи в нахождении себе пары. Сами же молодожены в этот день выезжали нарядные в расписных санях, наносили визиты всем, кто гулял у них на свадьбе. Однако самым главным событием, связанным с молодоженами, было посещение тещи зятьями, для которых она пекла блины и устраивала настоящий пир. Неуважение зятя к этому событию считалось бесчестием и обидой, и было поводом к вечной вражде между ним и тещей.
Суббота — золовкины посиделки
Этот день считался всегда семейным. В Золовкины посиделки — новобрачная невестка должна была одаривать золовок подарками. В этот субботний день молодые невестки принимали у себя родных.
Воскресенье — целовальнник (прощание с Масленицей)
Сожжение Масленицы.
Последний день самый веселый и разгульной, несмотря на то, что его называли «Прощенный день». Люди ходили от двора к двору, просили друг у друга прощения. Если в течение года русские чем-то оскорбили друг друга, то, встретившись в «прощенное воскресенье», они непременно приветствовали друг друга поцелуем, и один из них говорил: «Прости меня, пожалуйста». Второй же отвечал: «Бог тебя простит». Все угощали и угощались, веселились и дрались, тут же мирились и опять дрались. В этот день люди рядились в шкуры козлов и баранов, волков и медведей, изображая тем самым злых духов. Народ, размахивая палками и выкрикивая всяческие оскорбления и проклятия, выводил их вместе с чучелом Масленицы за околицу деревни, где изображалось избиение нечисти, и сжигалась соломенная Масленица. Пепел, оставшийся от «зимней хозяйки», развеивали над полями в знак будущего урожая. Для детей выпекали из теста «жаворонков» и «куликов». Детвора с «птичками» в руках взбиралась на крыши домов и сараев, зазывая теплую и раннюю весну. Масленица называлась еще и Сырной седмицей и была последней неделей перед Великим постом.


 

ОБЕРЕЖНО ГРИП

 У епідемічному сезоні 2012-2013 років в Україну прийдуть нові віруси грипу, а також А/Н1N1, більш відомий як «свинячий грип». Такий прогноз зробили в Міністерстві охорони здоров'я.

Як повідомили в прес-службі Моз, очікується, що це буде новий штам вірусу А (H3N2) під назвою «Вікторія», а також новий для України штам вірусу грипу B під назвою «Вісконсін». Такі дані наводить Інститут епідеміології і інфекційних хвороб ім. Л.в. громашевського. Також фахівці інституту не виключають, що можлива циркуляція вірусу грипу А/Н1N1/Каліфорнія/2009.

Моз рекомендує вже зараз проводити щеплення, особливо тим громадянам, хто відноситься до груп ризику щоб уникнути можливих ускладнень і летальних випадків.

Відомство нагадує, що до групи ризику відносяться: ВІЛ-інфіковані особи, хворі на цукровий діабет, лейкемію, що мають хронічні захворювання печінки, астму, ураження нирок, захворювання легенів, серцево-судинної системи.

 

Правила поведінки на морозі: п'ємо гарячий чай, одягаємося ... легко.

При сильних морозах може виникнути гіпотермія - виражене зниження внутрішньої температури тіла. Лікарі радять у морозні дні залишатися вдома. А тим, хто все-таки змушений працювати, треба запам'ятати основни правила поведінки в сильний мороз . Інакше можна отримати обмороження та переохолодження. До речі, перші ознаки - озноб, часте сечовипускання. У таких випадках треба терміново повернутися в тепле приміщення. Помірна гіпотермія характеризується нездатністю зосередитися, незграбністю рухів, негативним ставленням до оточуючих. У цьому випадку врятуватися можна гарячим чаєм та їжею. При глибокій гіпотермії людина втрачає свідомість, в такому випадку терміново викликайте "швидку", самим тут не впоратися.

Їсти багато та гарячого! Під час похолодання організм буде віддавати всі сили на утеплення. А де ж його взяти, якщо людина мало їсть або сидить на дієті. До речі, худим людям теж небезпечно виходити на мороз - можливість замерзнути набагато більша ніж у людей з нормальними формами. Тому краще за все добре вранці поснідати, і вперед, на роботу. А якщо знаєте, що не зможете пообідати, то візьміть їжу із собою. Добре загорнути її у фольгу - так тепло протримається довше. І гарячий чай у термос.

Пийте побільше гарячого чаю або кави , на худий кінець. Адже втрата рідини в результаті потіння може призвести до значного переохолодження організму. Обов'язково перед виходом на вулицю випийте побільше, чашки 2-3 гарячого чаю.

Обережно з ліками. Деякі медпрепарати, наприклад, засоби для регулювання кров'яного тиску чи деякі антидепресанти можуть знижувати внутрішню температуру тіла. І при цьому написи на етикетках ліків можуть бути відсутні. Якщо ви постійно приймаєте які-небудь препарати, порадьтеся з лікарем. Холодна погода плюс таблетки знижують температуру тіла можуть добре вас проморозіть.

Не кутайте , щоб не спітніти. Одяг повинен бути легким, багатошарова і обов'язково з натуральних тканин. Перед виходом на вулицю надягніть не супер-теплий светр на голе тіло, а бавовняну майку чи футболку, сорочку, светр і легку непромокальну куртку. Таким чином виникнуть повітряні прошарки, які дозволять надовго зберегти тепло. І не забувайте про голову - до 1/3 втрати внутрішнього тепла припадають на неї, рідну. Тому приготуйте шапку і шарф. Без них навіть і не намагайтеся виходити на вулицю. Рукавиці або рукавички повинні бути з водонепроникної тканини, щоб створювався ефект "конвертів" для збереження теплого повітря. На ноги - вільні чоботи та вовняні шкарпетки.

Намагайтеся не пітніти. Наприклад, не бігайте по вулицях, а то зайдете потім у метро і відразу спітнієте. А виходити "мокрим" на мороз і вітер рівносильно самогубству, вважають лікарі.

Для попередження переохолодження організму та обмороження медики наполегливо радять на період стійких морозів дотримуватись наступних правил поведінки:

- обмежуйте перебування на вулиці та пересування, особливо поза межами населених пунктів у сільській місцевості;
- виходьте з будинку (квартири) тільки тоді, коли це вкрай необхідно, використовуючи при цьому відповідне (тепле) взуття та одяг (взуття повинно бути у справному стані, сухим та не стискати ногу, одяг щільним, легким, не заважати рухові), змастіть лице і руки не соленим салом, риб’ячим жиром, або жирним кремом;
- відмовтесь на цей період від прогулянок, туристичних походів та ін.;
- під час перебування на морозі інтенсивно рухайтесь і постійно стежте за своїм станом. За перших ознак обмороження звертайтесь за фаховою лікарською допомогою.

Запам’ятайте: Ваше життя та здоров’я перш за все залежить від вибору правильної поведінки. Не нехтуйте правилами безпеки, будьте обережні!
 


Вітрянка у дітей: причини, симптоми і лікування

Пам'ятаєте, як в дитинстві мама розмальовувала вас зеленкою по всьому тілу, лікуючи вітрянку? Сьогодні, звичайно, зеленка вже відходить у минуле в лікуванні вітрянки. Однак, сама інфекція актуальності своєї не втрачає, хоча і з'явилася вакцина від неї.
Чим викликана вітрянка
Чим викликана вітрянка Вітрянка (вітряна віспа) відноситься до вірусних інфекцій, а вірус - до сімейства герпесів. Це значить, що він, як і всі інші віруси герпесу, після хвороби може зберігатися в організмі все життя.

Пік захворюваності на вітрянку припадає на вік від 4-5 років до приблизно перших трьох класів початкової школи. Діти майже завжди переносять її легко. Виняток становлять немовлята і діти з алергіями, імунодефіцитом і іншими серйозними хворобами.

Про вірус відомо досить багато - він передається тільки людям, тварини ним не хворіють. Після перенесеної вітрянки залишається довічний імунітет, але у перехворілих дорослих вірус може викликати оперізуючий лишай.
Як і де можна заразитися?
Джерелом є діти з вітрянкою в періоді інкубації або вже з висипаннями, поки вони не підсохнуть. До речі, заразними можуть бути і дорослі з оперізувальним лишаєм, тому що, по суті, це ті ж вітряночні висипання з виділенням вірусів.

Вірогідність захворіти при контакті з вітряночним хворим наближається до 100%: тобто, якщо у вашого малюка немає імунітету або щеплення від вітрянки - він, швидше за все, занедужає.

Не тільки тісний контакт може призводити до зараження вітрянкою - ця хвороба тому так і називається, що віруси розносяться по повітрю і можуть заразити навіть тих, хто живе в сусідніх квартирах або знаходиться в інших групах саду - системою вентиляції. Тому якщо в саду або школі один малюк захворює на вітрянку, негайно формується епідемія.

Вірус проникає в організм, потрапляючи в ніс або рот дитини, на слизові оболонки, як застуда, і розмножується, вже потрапляючи в шкіру і утворюючи бульбашки. В елементах висипки швидко розмножується маса вірусів, і вони розносяться в навколишнє середовище.
Прояви вітряної віспи
Період інкубації у всіх дітей триває по-різному, але максимально він може тривати до трьох тижнів. Саме тому при вітрянці накладається карантин в групах на 21 добу - це дозволить виявити всіх до єдиного хворих на вітрянку.

В середньому, хвороба проявляється вже через десять днів, і заразною дитина стає за два дні до висипань на тілі. За цей час малюк може відвідати масу громадських місць і заразити ще багато дітей. Заразність буде зберігатися до тих пір, поки не підсохнуть останні корки на висипах.

Початкові ознаки захворювання схожі на застуду: 

- Слабкість з порушенням апетиту;
- Підйом температури;
- Ознаки легких вірусних проявів - сопливість і першіння в горлі.

Цей період називають продромальнии. Основні події починають розгортатися при появі висипу на тілі.

При появі висипу проявляється висока температура, в середньому до 39 ° і навіть вище. Висип на самому початку хвороби може з'явитися на будь-яких ділянках тіла, крім голови і обличчя, там підсипає вже пізніше.

Висип має характер товчкоподібний - підсипання тривають кілька днів, і в міру появи нових елементів може знову бути стрибок температури. Висипання можуть з'явитися де завгодно, крім підошов і долонь, там бульбашки не характерні. Можуть бути елементи в порожнині рота і вони дуже болючі, а у дівчинки може обсипати статеві органи.

. Вітряночний висип дуже специфічний, тому встановити діагноз зазвичай труднощів не становить. Однак подібні з вітрянкою реакції можуть давати укуси комах і алергія - лікар необхідний!

При періоді висипу спочатку на тілі з'являються плями круглої форми з червоністю, діаметром близько 10 мм, потім вони плавно піднімаються над загальною поверхнею шкіри і перетворюються на горбки, а потім - в пухирці з рідиною. Рідина спочатку жовтувата і прозора, але швидко каламутніє, на місці пухирця утворюється скориночка, а по центру вона втягується всередину. Різні за часом освіти елементи можуть перебувати в різній стадії. Елементи підсихають за пару днів, і якщо дитина їх не здирає - вони відпадають без слідів і рубців. Елементи висипу в різній стадії «цвітіння» тримаються на тілі до двох-трьох тижнів. Вітрянки без висипань практично не буває.
Як сьогодні лікують вітрянку?
Ера мащення дітей зеленкою поступово відходить у минуле, і їй на зміну приходить нове і адекватне лікування, яке приносить реальне полегшення. Перш за все, суть лікування - це забезпечення гігієни ран і профілактика бактеріальної інфекції. При підвищенні температури і поганому самопочутті дитині краще полежати в ліжку, при температурі малюк буде потіти, і його треба часто переодягати і міняти постільну білизну.

Важливо знати: дитину необхідно купати щодня, раніше існували заборони на купання дитини - це шкідлива рекомендація. Шкіра повинна бути чистою, і тоді не буде необхідності змальовування дитини зеленкою. Мити дитину слід з дитячим милом без застосування мочалок або губок, щоб не здерти скоринки. Якщо турбує сильний свербіж - можна прийняти ванну з харчовою содою.

Щоб дитина не чухала і не здирала кірки, коротко острижіть їй нігті, давайте антигістамінні засоби - вони знімають свербіж і заспокоюють.

Зеленкою елементи можна не мазати - вона потрібна, якщо дитину не миють, щоб хоч якось знезаразити шкіру і помітити старі елементи. На сьогодні ринок засобів для догляду за ранками від вітрянки пропонує відмінні засоби - каламін-лосьйон, розчин календули, феністил-гель, бепантен-плюс. Якщо дитину сильно турбує свербіж, можна дати їй на ніч супрастин або тавегіл у віковій дозі.

У порожнині рота елементи можна обробляти мірамістином, люголем або йодинолом, полоскати рот з содовим розчином.
Коли можна в дитячий колектив?
Дитину з першими ознаками вітрянки або ту, яка контактує з інфікованою ізолюють: хворіють - до моменту висихання всіх елементів висипу, контактних - на 21 добу. Приміщення, де знаходиться малюк, провітрюють і миють з дезрозчином. Після зняття карантину можна спокійно відвідувати дитячий садок або школу.

Якщо ви не хочете, щоб ваш малюк захворів на вітрянку, його можна прищепити вакциною від вітряної віспи. При введенні вакцини дитина надійно захищається від хвороби на 5-6 років.









ЯК НАВЧИТИ ДИТИНУ УСПІШНО ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Як допомогти дитині не просто виконувати сьогоднішнє домашнє завдання, але й навчити її обходитися без нашої допомоги? Комусь з дітей вистачить тиждень – другий, комусь – декілька місяців або ще більше. Але у будь-якому випадку в цьому процесі буде декілька етапів.

Перший етап – ви якомога більше завдань виконуєте разом із дитиною. Прагнете зрозуміти, яких знань, навичок їй не вистачає, з’ясувати, чи немає у неї неправильних способів виконання, звичок у роботі. Допомагаєте позбутися недоліків і неправильних способів дії.

Другий етап. Частину роботи дитина виконує сама. Але ви повинні бути впевнені, що з цією частиною роботи вона впорається. Швидше за все, спочатку це буде дуже невелика частина, але дитині необхідно відчуття успіху. Оцініть з нею результат. Після кожної самостійної й успішно виконаної частини ставте який-небудь значок, наприклад знак оклику або задоволене личко. Через якийсь час ви разом з дитиною переконаєтесь, що правильно зроблена частина збільшується щодня. У разі невдачі спокійно розберіться, що є перешкодою. Навчіть дитину звертатися по допомогу у разі виникнення конкретних питань. Головним на цьому етапі має бути усвідомлення дитиною, що вона може працювати самостійно і впоратися зі своїми труднощами.

Третій етап. Поступово самостійна робота розширюється до того, що дитина сама виконує всі уроки. Ваша підтримка на цьому етапі швидше психологічна. Ви знаходитесь неподалік, займаєтесь своїми справами. Але готові прийти на допомогу, якщо знадобиться. Перевіряєте зроблене. Сенс цього етапу у тому, аби дитина переконалася, що вона вже дуже багато може зробити сама, але ви завжди її підтримаєте.

Четвертий етап. Дитина працює самостійно. Вона вже знає, скільки часу піде на те або інше завдання, і контролює себе за допомогою годинника, звичайного або пісочного. Ви в цей час можете бути відсутні удома або знаходитися в іншій кімнаті. Сенс цього етапу у тому, що дитина прагне подолати всі труднощі сама. Відкладати до вашої появи можна тільки найважче. Ви перевіряєте зроблене. Це необхідно, поки остаточно не виробиться навичка самостійної роботи.
Ви вважаєте, що такий підхід займе у вас багато часу і сил? А хіба менше часу і емоцій ми витрачаємо на безплідну боротьбу ( «щоб сів, щоб почав, щоб не відволікався…»)? На надолужування упущеного по ночах перед контрольною? Чого ж тоді вимагати від дитини, якщо ми самі не можемо організувати, спланувати свою допомогу їй?







ЯК ТРЕБА ВИКОНУВАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ З МАТЕМАТИКИ

При розв'язуванні задач

1. Прочитай уважно умову (два рази вголос, один - про себе), розкажи її.

2. Уяви собі, як це відбувається в житті.

3. Якщо важко уявити, то намалюй або накресли.

4. Запиши коротку умову.

5. Виясни, вона проста чи складна.

6. Поміркуй, про що можна дізнатись раніше, без чого неможливо відповісти на запитання.

7. Запиши розв'язання у вигляді окремих дій з поясненням.

8. Склади вираз.

9. Подумай, чи можна дану задачу розв'язати іншим способом. Намагайся розв'язувати задачу творчо - малюй, кресли.

10. Перевір її розв'язання.

11. Напиши повну відповідь. Ще раз звір її із запитанням задачі.

12. Намагайся уникати допомоги дорослих. Думай сам.

13. Завжди звертайся по допомогу до вчителя.

При розв'язуванні прикладів

1. Спиши без помилок умову.

2. Продумай порядок дій.

3. При діленні визнач, скільки цифр буде в частці, не пропускай нулі.

4. При написанні умови прикладів на множення будь уважним.

5. Не пиши множник під нулем, не забувай його знести в добуток.

6. Пам'ятай, як правильно виконуються дії з іменованими числами.

7. Пиши чітко, крупно (на всю клітинку), кожну цифру у своїй клітинці. Не забувай про дату на завтра.

8. Запиши, яка тема незрозуміла чи важка. Звернись до вчителя.

ЗНАЙ: твої міцні знання з будь-якого предмета потрібні нашій країні.

Пам'ятай: відмінний результат навчання й добра поведінка - завжди велика радість для твоєї родини й отримання задоволення від самого себе.












Комментариев нет:

Отправить комментарий